Hvordan bruke chat for å dele innhold og loggføre notater i Mia Insight
Som helsepersonell (terapeuter og leger etc.) eller trener, kan du få tilgang på chat for kommunikasjon med tilkoblede pasienter/klienter via Mia Insight.
Du må først trykke på "Chat ikonet" øverst til høyre. Dette ikonet er tilgjengelig i alle visninger.
![]()
Når chat-vinduet åpnes, må i menyen på venstre side finne en aktiv samtale eller du kan opprette en ny chat ved å trykke på "Opprett chat"-ikonet.
![]()

Når du har åpnet chat-vinduet vil du få opp selve samtaleområdet.

Du har i hovedsak tre muligheter for å dele innhold med dine pasienter, utenom ordinære meldinger.
- Send filer
Dette gjør du ved å trykke på "del fil"-ikonet i selve meldingsfeltet nederst på skjermen.
Du vil da få opp en standard filbehandler og kan legge til din .pdf fil (inntil videre begrenser fildelingen seg til 1x .pdf filer). - Send bilder
Dette gjør du ved å trykke på "del bilde"-ikonet i selve meldingsfeltet nederst på skjermen.
Du vil da få opp en standard filbehandler og kan legge til din(e) bildefil(er) (.jpeg, .jpg og .png filer). - Del lenker
I selve meldingsfeltet kan du i tillegg til ordinær tekst, også legge inn eksterne lenker til nettsteder.
Dett gjør du ved å skrive i formatene: www.nettsted.no, https://nettsted.no eller bare nettsted.no.
Merk: Du vil ikke se at dette er en aktiv lenke før du faktisk har sendt meldingen.
Som helsepersonell eller trener, kan du også lagre meldinger som notat i loggføringsverkøyet i Mia Health. Dette gjør du ved å trykke på den gjeldende meldingen, trykke på de "tre prikkene" og trykke "Lagre som notat".

Du vil få en bekreftelsesmelding øverst på skjermen dersom lagringen var vellykket:![]()
Meldingen vil da lagres som et notat i loggføringsverktøyet i den personlige profilen under: "Individuell helse" - "pasientnavn". Se mer om dette her.
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ta gjerne kontakt med vår brukerstøtte.