Hvordan opprette en chat i Mia Insight
Som helsepersonell (terapeuter, leger etc.) eller trener, kan du få tilgang på chat for kommunikasjon med tilkoblede pasienter/klienter via Mia Insight.
Merk: Det kun er lagledere som kan aktivere en chat.
Du må først trykke på "Chat ikonet" øverst til høyre. Dette ikonet er tilgjengelig i alle visninger.
![]()
Når chat-vinduet åpnes første gang, må du starte en aktiv chat med en pasient/klient eller med et aktivt lag (gruppering av pasienter/klienter). Dette gjør du via "Opprett chat"-ikonet.![]()
I "Til:"-feltet som dukker opp, skriver du enten inn navn på den aktuelle pasienten/klienten eller et utvalgt lag for å starte selve dialogen.
Når en pasient/klient eller et lag er valgt, kan du starte dialogen eller dele filer, bilder, linker osv. Dette gjør du i "meldingsfeltet" helt nederst i chat-vinduet.

Når meldingen er ferdig formulert trykker du på "Send"-melding ikonet nederst i høyre hjørne.
![]()
Vil du slette en sendt gjør du dette ved å trykke på den gjeldende meldingen, trykke på de "tre prikkene" og velge "Slett melding". Du vil etter sletting se status "Meldingen ble slettet".
For mer informasjon om deling av bilder og filer, lagring av notater og annet - se her.
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ta gjerne kontakt med vår brukerstøtte.