For å få aktivitetsdata fra Samsung-klokker overført til Mia Health-appen må man ha både Samsung Health- og Health Connect-appen lastet ned. Gå derfor først til Google Play Butikk og last ned Samsung Health-appen og opprett en brukerkonto der om du ikke allerede har det. Health Connect-appen lastes ned på et senere tidspunkt. Videre er prosedyren for tilkobling som følger:
- Åpne Mia Health-appen, trykk “Deg” nede til høyre,
deretter “Administrer pulsmålere” og “Samsung”. - Når du får spørsmål om nedlasting av Health Connect, trykker det "Last ned" og fullfører nedlastingen. Etter at Health Connect-appen er lastet ned, må du trykke "Kom i gang", deretter "Tillat alle" eller "Puls" og til slutt "Tillat".
- Gå deretter tilbake til Mia Health-appen og gi tilgang til pulsdata fra Samsung ved å trykke “Den er grei!” to ganger.
- Sørg for at Samsung Health-appen har tillatelse til å overføre data til Health Connect-appen. Dette gjøres ved å gå åpne Samsung Health-appen og trykke på de tre prikkene øverst til høyre, så "Innstillinger", deretter "Health Connect". Hak av for "Tillat alle" og trykk deretter "Tillat". Trykk nå på "Apptillatelser" og sørg for at både Mia Health og Samsung Helse vises under "Har tilgang".
Har du gjort alt riktig, skal du kunne se i Health Connect-appen under "Se all nylig tilgang" Mia Health: Lest: "Vitale tegn" og Samsung Health: Skrevet: "Vitale tegn".
Fikk du ikke svar på det du lurte på? Ta gjerne kontakt med vår brukerstøtte.